Monday, August 8, 2011

" လုပ္ငန္းတစ္ခုေအာင္ျမင္ေရးအတြက္..."


၁။

ဗုဒၶ၊

ေလာကသားတို႕၏ အႏႈိင္းမဲ့ေက်းဇူးရွင္

( ဦးေရႊေအာင္)မွ ထုတ္ႏူတ္ေဖာ္ျပပါတယ္။

+++++++++++++++++++++++++++

ဘုရင္ျဖစ္လာလွ်င္ ဘုရင့္တာဝန္ကို ထမ္းဖို႕လို၏။

တာဝန္ထမ္းေဆာင္ရာ၌ ဘုရင္တစ္ပါးအေနျဖင့္ ရွိရမည့္အရည္အေသြးကား

ဂရုဏာ ႏွင့္ ပညာ ျဖစ္၏။

ဂရုဏာရွိပါမွ ေလာကအတြက္ တာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္လိုစိတ္ရွိမည္ျဖစ္၏။

ပညာရွိပါမွ ေလာကအတြက္ အမွန္အက်ိဳးရွိ-မရွိကို ေရြးခ်ယ္၍

ေဆာက္ရြက္ႏိုင္မည္ျဖစ္၏။

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

၂။

ျမင့္ျမတ္သူတို႕အုပ္ခ်ဳပ္ေသာႏိုင္ငံသည္ သာယာ၏။

ယုတ္ညံ့သူတို႕ အုပ္ခ်ဳပ္ေသာႏိုင္ငံသည္ မသာယာ။

ဘုရင္ေကာင္းလွ်င္ ႏိုင္ငံေကာင္း၏။

ႏိုင္ငံေကာင္းလွ်င္ ဘုရင္ေကာင္း၏။

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

၃။

လုပ္ငန္းတစ္ခုေအာင္ျမင္ေရးအတြက္

ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ တစ္ေယာက္ေကာင္းဖို႕သာလို၏။

အမ်ားေကာင္းဖို႕မလို။

တစ္ေယာက္သာ တကယ္တမ္းေကာင္းရိုးမွန္ပါလွ်င္

အမ်ားသည္ တစ္ေယာက္၏ဦးေဆာင္မႈျဖင့္

အလိုလိုေကာင္းၿပီးသားျဖစ္ၾက၏။

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

၄။

သိဒၶတၱမင္းသားသည္ အေနာ္မာျမစ္၏ေသာင္ကမ္းေပၚ၌

ရဟန္းဝတ္ရန္ ဆံေတာ္ကို ပယ္၏။

ထိုေနာက္….

ငါသည္ အကယ္စင္စစ္ဘုရားျဖစ္မည္မွန္ပါက

ဤဆံထံုးေတာ္သည္ ေကာင္းကင္၌ တည္ပါေစသတည္း။

အကယ္စင္စစ္ဘုရားမျဖစ္ျငားအံ့။

ဤဆံတံုးေတာ္သည္ ေျမ၌က်ပါေစသတည္း

ဟူ၌….

အဓိ႒ာန္ၿပီးေကာင္းကင္သို႕ပစ္ေျမွာက္လိုက္ရာ

ဆံထံုးေတာ္သည္ မကိုဋ္ႏွင့္တကြ ေကာင္းကင္၌ တည္ေလ၏။

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

သဘာဝသည္ အရာရာတိုင္းကို ႀကိဳတင္၍ သိ၏။

ထိုေၾကာင့္မိမိသည္လည္း အရာရာတိုင္းကို ႀကိဳတင္၍

သိလိုပါလွ်င္ အဓိ႒ာန္ျခင္းျဖင့္ ျဖစ္ေစ၊

သစၥာျပဳျခင္းျဖစ္ေစ

သဘာဝကို ေမးျမန္းႏိုင္ပါ၏။

သဘာဝက ျပန္ေျပာခ်င္ေလာက္ေအာင္

မိမိဘက္ကလည္း သဘာဝလို

ရိုးသားဖို႕ေတာ့လိုေလ၏။

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

၅။

ေလာကတြင္ ခ်စ္စရာအေကာင္းဆံုးမွာ

သတၱဝါမ်ားအားလံုးျဖစ္သည္။

(ဗုဒၶ)

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

ေက်းဇူးဆပ္ျခင္းဟူသည္မွာ

ေက်းဇူးရွင္မ်ား၏ မိန္႕မွာသြားသည့္အတိုင္း

တတ္ႏိုင္သေလာက္ လိုက္နာက်င့္သံုးျခင္းပင္ျဖစ္၏။

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

၆။

ကဆုန္လျပည့္ေန႕ေရာက္ေသာအခါ

ေရခ်ိဳးၿပီးေနာက္ ေရဆိပ္မွ တက္ကာ

ေအးျမေသာ သစ္ပင္ရိပ္၌ ဃနာႏို႕ဆြမ္းကို ေရႊခြက္ႏွင့္တကြ

အလွဴခံၿပီးေနာက္ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးေတာ္မူ၏။

စုစုေပါင္း ၄၉-လုတ္ျဖစ္၏။

ထိုေနာက္ အေလာင္းေတာ္အရွင္ျမတ္သည္

ဃနာႏို႕ဆြမ္းထည့္ေသာ ေရႊခြက္ကို ကိုင္ကာ

အကယ္၍ ငါသည္ယေန႕ဘုရားျဖစ္ျခင္းငွာ စြမ္းႏိုင္ပါမူ

ဤေရႊခြက္သည္ ေရညာသို႕ ဆန္တက္ပါေစသား၊

ဘုရားျဖစ္ျခင္းငွာ မစြမ္းႏိုင္ပါမူ

ေရစုန္သို႕ ေမ်ာပါေစသား

ဟူ၍ အဓိ႒ာန္ၿပီး ေရႊခြက္ကို ေနရဥၥရာျမစ္သို႕

ေမွ်ာလိုက္ရာေရႊခြက္သည္ ေရညာသို႕ ဆန္တက္သြားေလ၏။

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

အေလာင္းေတာ္အရွင္ျမတ္သည္ မဟာေဗာဓိပင္ရင္းသို႕

အေရွ႕အရပ္မွ ဝင္၍ အပရာဇိတပလႅင္ေပါက္ရာအရပ္၌

ျမက္ရွစ္ဆုပ္ို ႀကဲလိုက္၏။

ျမက္ရွစ္ဆုပ္တို႕သည္ အပရာဇိတပလႅင္ အျဖစ္သို႕ေျပာင္းလဲသြားၾက၏။

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

၇။

တေရြ႕ေရြ႕ေျပာင္းလဲျခင္းဟူသည္

အေရအတြက္ ေျပာင္းလဲျခင္းျဖစ္၏။

ျဖဳန္းကနဲေျပာင္းလဲျခင္းဟူသည္

အရည္အခ်င္းေျပာင္းလဲျခင္းျဖစ္၏။

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

အေလာင္းေတာ္အရွင္ျမတ္သည္

၁။ ။အေရမွ် က်န္လိုလွ်င္ က်န္ေစ၊

၂။ ။အေၾကာမွ် က်န္လိုလွ်င္ က်န္ေစ၊

၃။ ။အရုိးမွ် က်န္လိုလွ်င္ က်န္ေစ၊

၄။ ။အေသြးအသားအားလံုးတို႕ ခန္းေျခာက္လွ်င္ ခန္းေျခာက္ေစ၊

ငါသည္ ဘုရားမျဖစ္သမွ် ဤေနရာမွ မထေတာ့ဟူ၍

ဆံုးျဖတ္ေတာ္မူၿပီး အပရာဇိတပလႅင္ေတာ္ထက္၌

ထက္ဝယ္ဖြဲ႕ေခြ ထိုင္ေနေတာ္မူေလ၏။

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

ကံ၏အရာသည္ စဥ္းစား၍ မရႏိုင္ေလာက္ေအာင္

ဆန္းၾကယ္သည္

ဟူ၍ ဘုရားရွင္ကေဟာေတာ္မူ၏။

အမွန္အားျဖင့္

ကံသည္သာလွ်င္ မိမိ၏ အားကိုးရာစစ္စစ္ျဖစ္ပါ၏။

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

၈။

ဗုဒၶဟူ၍ ေလးစားၾကည္ညဳိရာ၌

အၾကည္ညဳိခံရျခင္းအေၾကာင္းရင္းမွာ

၁။ ။ရုပ္အဆင္းသပၸါယ္ျခင္း၊

၂။ ။ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားျခင္း၊

၃။ ။ၿခိဳးၿခံျခင္း၊

၄။ ။သီလ၊ သမာဓိ၊ပညာ ႏွင့္ျပည့္စံုျခင္းအားျဖင့္

ေလးမိ်ဳးရွိ၏။

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

ထိုေလးမ်ိဳးတြင္

၁။ ။ရုပ္အဆင္းသပၸာယ္ျခင္းကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ၾကည္ညဳိသူမ်ားသည္

ဤေလာက၌ သံုးပံုပံုလွ်င္ ႏွစ္ပံုခန္႕ရွိ၏။

( 2/3 x 100 = 67% )

၂။ ။ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားျခင္းကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ၾကည္ညိဳသူမ်ားသည္

ဤေလာက၌ ငါးပံုပံုလွ်င္ေလးပံုခန္႕ရွိ၏။

( 4/5 x 100 = 80%)

၃။ ။ၿခိဳးၿခံေနထိုင္ျခင္းကို အေၾကာင္းျပဳ၍ၾကည္ညိဳသူမ်ားသည္

ဤေလာကတြင္ ဆယ္ပံုပံုလွ်င္ ကိုးပံုခန္႕ရွိ၏။

( 9/10 x 100 = 90% )

၄။ ။သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ ႏွင့္ျပည့္စံုမႈကို ၾကည္ညိဳသူမ်ားသည္

ဤေလာက၌ တစ္သိန္းလွ်င္ တစ္ေယာက္သာရွိသည္ ဟူ၍

က်မ္းဂန္မ်ား၌ ခြဲျခားေဖာ္ျပထား၏။

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

၉။

အလံုးစံုကို အကုန္အစင္သိျမင္ေတာ္မူေသာေၾကာင့္ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ ဉာဏ္ေတာ္ကို

သဗၺညဳတ ဉာဏ္ေတာ္ဟုေခၚရပါသည္။

ထိုဉာဏ္ေတာ္၌ အစြမ္းသံုးပါးသည္ ထူးျခားစြာပါရွိ၏။

၁။ ။သိရန္မွန္သမွ်ကို မက်န္ရေအာက္အကုန္အစင္ သိျမင္ေတာ္မူႏိုင္ေသာအစြမ္း။

၂။ ။သိအပ္ၿပီးေသာတရားတိုင္း၌ ဤသို႕ေဟာလွ်င္လည္းျဖစ္၏။

ထိုသို႕ေဟာလွ်င္လည္းျဖစ္၏ဟု ေဟာႏိုင္ေသာ ေဟာနည္းမ်ားကို

ခြဲျခား၍ သိေတာ္မူႏိုင္ေသာအစြမ္း။

၃။ ။တရားနာမည့္ေဝေနယ်သတၱဝါတို႕၏ အလိုဆႏၵကို သိေတာ္မူႏိုင္ေသာအစြမ္း။

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

၁၀။

ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ ကိုယ္ေတာ္အား၊

ဉာဏ္ေတာ္အား၊

အေႁခြအရံအားတို႕ျဖင့္

အလြန္ႀကီးမားေသာအင္အားရွိေတာ္မူပါေသာ္လည္း

မည္သည့္အခါမွ် ထိုအားေတာ္မ်ားကို

အားကိုးေတာ္မမူဘဲ သည္းခံျခင္းအားကိုသာ

အၿမဲအားကိုးေတာ္မူပါသည္။

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

ျမတ္စြာဘုရားက အရွင္အနႏၵာအား

ခ်စ္သားအာနႏၵာ၊

သြားရာအရပ္သို႕လိုက္ဆဲၾကလွ်င္ အဘယ္မွာ သြားစရာရွိေတာ့မည္နည္း။

စစ္ေျမျပင္သို႕ ဝင္ေသာဆင္ေျပာင္ႀကီးသည္ ပစ္သမွ် ျမားဒဏ္ကို

အနာခံ၍ ေရွ႕သို႕သာ တိုးတက္သကဲ့သို႕ ငါဘုရားသည္လည္း

ေျပာဆိုဆဲေရးသမွ်ဒဏ္ကိုသည္းခံေတာ္မူကာ

သြားၿမဲလမ္းကိုသာ ႂကြေတာ္မူမည္ဟု မိန္႕ေတာ္မူပါ၏။

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

၁၁။

ရုပ္၊နာမ္သခၤ ါရတို႕သည္

ပ်က္ျခင္းသေဘာရွိၾက၏။

မေမ့မေလ်ာ့ေသာသတိျဖင့္

သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ သံုးျဖာေသာသိကၡာကို

ၿပီးစီးေအာင္ အားထုတ္ေနရစ္ၾက

ဟုေနာက္ဆံုးၾသဝါဒ ကို မိန္႕ေတာ္မူပါသည္။

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

၁၂။

အမိုက္သည္ အင္အားႀကီးသည္ မွန္ေသာ္လည္း

အလင္းေရာက္လာလွ်င္ သူ႕အလိုလို ေျပးရ၏။

တမင္ႏွင္စရာမလို။

ဆင္းရဲသည္ အင္အားႀကီးသည္ မွန္ေသာ္လည္း

ခ်မ္းသာေရာက္လာလွ်င္ သူ႕အလိုလို ေျပးရ၏။

တမင္ ႏွင္စရာမလို။

ဆူပြက္မႈသည္ အင္အားႀကီးသည္ မွန္ေသာ္လည္း

ၿငိမ္းခ်မ္းမႈေရာက္လာလွ်င္ သူ႕အလိုလို ေျပးရ၏။

တမင္ႏွင္စရာမလို။

အမိုက္သည္လည္းေကာင္း၊

ဆင္းရဲသည္လည္းေကာင္း၊

ဆူပြက္မႈသည္လည္းေကာင္း၊

ငါ မွ ငါဟူေသာ အတၱဓမၼေၾကာင့္သာျဖစ္ၾက၏။

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

နိဗၺာန္ကိုျမင္ရာ၌ အတၱကို ပယ္မွသာ ျမင္ႏိုင္၏။

အတၱကို ပယ္ျခင္း ႏွင့္

နိဗၺာန္ကို ျမင္ျခင္းသည္ တၿပိဳင္နက္ျဖစ္၏။

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

အတၱကို ပယ္ႏိုင္ေအာင္ ဝိပႆနာ ရႈပြားရ၏။

ဝိပႆနာရႈပြားစဥ္ အတၱကို တျဖည္းျဖည္းခ်င္းပယ္ရာမွ

ေနာက္ဆံုး၌ မဂ္ဉာဏ္၊ဖိုလ္ဉာဏ္ျဖင့္

အတၱကို အၿပီးသတ္ပယ္၏။

အတၱကို ပယ္လိုက္သည္ႏွင့္

တၿပိဳင္နက္ အႏႈိင္းမဲ့ခ်မ္းသာကို ရရွိခံစားရ၏။

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

No comments:

လူသားတိုင္း က်န္းမာၾကပါေစ... လူသားတိုင္း ခ်မ္းသာၾကပါေစ...
ခႏၶာကိုယ္ကို ေလ့က်င့္ခန္းနဲ႕ေစာင့္ေရွာက္ပါ။ စိတ္ကို စာဖတ္ျခင္းနဲ႕ေစာင့္ေရွာက္ပါ။...

ႏူတ္ဆက္စကားေလးမ်ား.....

ျမန္မာတို႕ရဲ႕ ဘေလာ့ဂ္မ်ား...

picoodle.com