သိလည္း တာဝန္ကေတာ့ ရွိေနၿမဲ ရွိေနမည္ ျဖစ္၏
မသိလည္း တာဝန္ကေတာ့ ရွိေနၿမဲ ရွိေနမည္ျဖစ္၏
အမွန္အားျဖင့္ တာဝန္ဟူသည္ကား
သိစိတ္ ႏွင့္ ကင္းလြတ္၍ တည္ႏို္င္ေသာ
ဓမၼနိယာမ ျဖစ္၏။
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
အျမတ္မ်ားမ်ားလုိခ်င္လွ်င္
အရင္းအႏွီးမ်ားမ်ား စိုက္ရ၏။
ဓမၼသဘာဝ၌ ျဖတ္လမ္းဟူ၍ မရွိ။
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
ေက်းဇူးဆပ္ျခင္း၏ သေဘာအရ
မ်ားမ်ား ေက်းဇူးဆပ္ႏိုင္ေလေလ…
မ်ားမ်ားၾကည္ႏူးမႈရေလေလ…
ျဖစ္သကဲ့သို႕
လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္ေသာ လုပ္ငန္းကို
တာဝန္အရ လုပ္ရာ၌ မ်ားမ်ားလုပ္ႏိုင္ေလ…
မ်ားမ်ား ၾကည္ႏူးရေလ ျဖစ္၏။
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
ေလာဘကို ေအာင္ႏိုင္သူသည္
ေလာကကို ေအာင္ႏိုင္သူျဖစ္၏။
+++++++++++++++++++++++++++++
ျမင့္ျမတ္သူမ်ားအတြက္
အေရအတြက္သည္ အေရးမႀကီး၊
အရည္အခ်င္းသည္သာ
အေရးႀကီး၏။
+++++++++++++++++++++++++++++
အကုသိုလ္တရားမ်ားကို
အသိခံအာရံုတရားမ်ားအေနျဖင့္
အကုသိုလ္မွန္းသိလွ်င္
ထိုအသိသည္ ယထာဘူတ-က်ေသာအသိ
( သမၼာဒိ႒ိ )ျဖစ္သျဖင့္“ ေဆး ” ျဖစ္၏။
အကုသိုလ္မွန္းမသိလွ်င္ ထိုအသိသည္
မွားယြင္းေသာအသိ (မိစၦာဒိ႒ိ )
ျဖစ္သျဖင့္“ ေဘး ”ျဖစ္၏။
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
ေလာကတြင္ အေရးႀကီးဆံုးမွာ
ေက်းဇူးသိတတ္ဖို႕ပင္ျဖစ္၏။
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
ေလာကဓံ ကို ေလာကဓံ မွန္းသိလွ်င္
ယထာဘူတ ဉာဏ္ကို ရသည္။
ယထာဘူတဉာဏ္ဟူသည္ကား
သမၼာဒိ႒ိ အျမင္ ျဖစ္၏။
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
ကုသိုလ္ဟူသည္ ေကာင္းေသာအကိ်ဳးကို ေပးၿမဲျဖစ္၏။
ထို႕ေၾကာင့္ ေလာကဓံႏွင့္ ႀကံဳလွ်င္
ေလာကဓံမွန္း သိဖို႕ အေရးႀကီး၏။
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
ရာမ မင္းသားက
“ ေလာက၏ အစီးအပြားအတြက္ ေဆာက္ရြက္ရာ၌
ႏိုင္ငံသူ၊ႏိုင္ငံသား ေက်နပ္ေစရန္၊
ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကိုျဖစ္ေစ၊
မင္းစည္းစိမ္ခ်မ္းသာကိုျဖစ္ေစ၊
အကယ္၍ လိုအပ္လွ်င္ သီတာေဒဝီကို ျဖစ္ေစ
စြန္႕လႊတ္မွ ေက်နပ္မည္ဆိုလွ်င္
မဆိုင္းမတြ စြန္႕လႊတ္မည္ျဖစ္၏
ထိုသို႕စြန္႕လႊတ္ရသျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္အား
မေက်မနပ္ျခင္း မည္သည္ မျဖစ္ပါ။
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
အဖိုးအန ဂၣထိုက္တန္ေသာ ရတနာတို႕သည္
လည္း ေတာမွပင္ ထြက္ၾက၏။
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
ကံ၏အရာသည္ သာမန္ပုဂၢိဳလ္တို႕အေနျဖင့္
နားမလည္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္
အံ့ဖြယ္ရွိသည္။
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
ဟင္း ဟူသမွ်၌ ဆား လိုအပ္သလို
ဘဝဇာတ္လမ္းဟူသမွ်၌
လူၾကမ္းသည္ လိုအပ္၏.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
အလွဴဒါန ျပဳရာ၌ ပါရမီကုသိုလ္၏ သေဘာအရ
အလွဴခံပုဂိၢဳလ္ ၏ အက်င့္သီလသည္
ပဓာန မဟုတ္ေၾကာင္းေတြ႕၏။
အလွဴရွင္၏ ကိုယ္က်င့္သီလ ႏွင့္ ေစတနာ
သည္ ပဓာန ျဖစ္၏။
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
အကိ်ဳးလိုလားေသာ စိတ္ျဖင့္ အလွဴခံပုဂိၢဳလ္ကို
အယုတ္၊ အျမတ္ေရြးခ်ယ္၍ ျပဳေသာ ကုသိုလ္သည္
ပါရမီကုုသိုလ္မဟုတ္။
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
ေလာက၌ သစၥာ
မည္သည္အစဥ္ထာဝရ ရွိ၏။
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
“ အသက္ကို စြန္႕လွ်င္သာ စြန္႕ရမည္။
မိမိ၏ စိတ္ စင္ၾကယ္မႈကို မစြန္႕ရာ ”
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
တန္ဖိုးကို တြက္ခ်က္ျခင္းသည္
မာန၏ တာဝန္ျဖစ္၏။
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
ပဋိစၥသမုပၸာဒ္အရ မည္သည့္အရာဝတၳဳကို
ျမင္ျမင္၊ ထိုအရာဝတၳဳကို ျမင္လွ်င္ ျမင္ရံုမွ်ႏွင့္
လမ္းမဆံုးဘဲ စိတ္သည္ေကာင္း၊
မေကာင္းကိုဆံုးျဖတ္သည္အထိ သြားသည္။
“ ေကာင္း ”အျဖစ္ ဆံုးျဖတ္လွ်င္
တဏွာ လာမည္။
“ မေကာင္း ”အျဖစ္ဆံုးျဖတ္လွ်င္
ေဒါသ လာမည္။
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
ဘုရင္ မေကာင္းမႈျပဳလွ်င္
ထိုမေကာင္းမႈ၏ အကိ်ဳးဆက္သည္
ျပည္သူျပည္သားအားလံုးအေပၚ၌
က်ေရာက္၏။
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
နတ္သုဓာ တစ္တင္းခဲြ၊
မစင္ တပဲသား
အက် မခံႏိုင္။
( စေလဦးပုည)
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
အႏိုင္အထက္ယူျခင္းသည္
ဒုစရိုက္မႈကို က်ဴးလြန္ျခင္း
ျဖစ္၏။
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
ဆရာ ဦးေရႊေအာင္ ေရးတဲ့
ဗုဒၶ
ေလာကသားတို႕၏ အႏိႈင္းမဲ့ေက်းဇူးရွင္
(ကိုယ္က်င့္ဗုဒၶဝင္ ) စာအုပ္မွ ေကာက္ႏႈတ္ေဖာ္ျပပါတယ္။
No comments:
Post a Comment