Saturday, November 26, 2011
“ သတိထားရင္ သတိရွိပါတယ္…”
ဘယ္ေနရာေရာက္ေရာက္
ဘာအလုပ္ပဲလုပ္လုပ္၊
မိမိလုပ္မယ့္လို႕ ဦးတည္ထားတဲ့အာရံုေပၚ
စိတ္ကို က်ေရာက္ေနေစဖို႕
သတိနဲ႕အၿမဲထိန္းေပးရမယ္။
စိတ္ကို သတိနဲ႕အၿမဲထိန္းေပးရင္
ဘာဝနာျဖစ္တယ္။
( ေယာဆရာေတာ္ )
++++++++++++++++++
စိတ္ပါရင္ အိပ္ရာက ရိပ္သာျဖစ္တယ္။
စိတ္မပါရင္ ရိပ္သာက အိပ္ရာျဖစ္တယ္။
++++++++++++++++++
သတိဆိုတာ…
၁။ ။ဘာလုပ္မယ္၊
ဘာကို အာရံုျပဳမယ္ဆိုတဲ့ အာရံုကို ပံုေဖာ္ေပးတယ္။
၂။ ။ဒီအာရံုနဲ႕စိတ္ကို တြဲကပ္ေပးတယ္။
၃။ ။ရည္ရြယ္ခ်က္ မၿပီးေျမာက္သမွ် အာရံုမေပ်ာက္ေအာင္
အသိနဲ႕အာရံုကိုလည္း တြဲစပ္ေပးထားတယ္။
၄။ ။အလုပ္လုပ္ေနစဥ္
အျခားအာရံုေတြ လက္မခံမိေအာင္လည္း ကာကြယ္ေပးတယ္။
၅။ ။သိစရာကို သိေနတဲ့အသိေလးအဆက္ျပတ္ မသြားေအာင္လည္း
သတိက ဆက္စပ္ေပးထားတယ္။
၆။ ။အလုပ္တိုင္းအေရးႀကီးတယ္လို႕ သေဘာထားတယ္။
အတိုခ်ဳပ္ကေတာ့…
အာရံုကို ပံုေဖာ္၊
အသိစိတ္ေပၚေအာင္ လုပ္ေပးၿပီး
အျခား မလိုအပ္တဲ့ အာရံုဆီ ပ်ံ႕လြင့္မေျပးေအာင္၊
မလိုအပ္တဲ့ အေတြးေတြ ဝင္မလာေအာင္၊
အေစာင့္အေရွာက္ေပးေနတာဟာ သတိ ရဲ႕အလုပ္ပါပဲ။
++++++++++++++++++
ကိေလသာ အေၾကာက္ဆံုးဟာ
သူ႕ကို သတိနဲ႕ဉာဏ္နဲ႕ ေအးေအးေဆးေဆး ၾကည့္တာကို
အေၾကာက္ဆံုးပဲ။
( ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတိက )
++++++++++++++++++
အဆိုးေလာကဓံဆိုတာ
ဇြဲ၊ လုံ႕လ နဲ႕ သတိၱ ၊ဗ်တၱိကို စမ္းသပ္ဖို႕
လႊတ္လိုက္တဲ့ ျဗဟၼရဲ႕ ကိုယ္စလွယ္ေတြျဖစ္တယ္။
အေကာင္းေလာကဓံဆိုတာ
ကိုယ္က်င့္တရား နဲ႕ သမာဓိကို စမ္းသပ္ဖို႕
မာရ္နတ္က လႊတ္လိုက္တဲ့ ကိုယ္စလွယ္ေတြ ျဖစ္တယ္။
အဆိုးေလာကဓံဆိုတာ
ရုန္းကန္တက္လွမ္းရမွာ ျဖစ္လို႕
ေတာင္တက္ခရီးၾကမ္းတစ္ခုပါ။
++++++++++++++++++
စာအုပ္ထဲမွာ အဓိပၸါယ္ၾကည့္တယ္ဆိုတာ
ေတာထဲမွာ ေဆးပင္ ရွာရသလိုပါပဲ။
နားမလည္ (မသိ)ရင္ တစ္ေတာလံုးလိုက္ရွာလို႕
ေဆးတစ္ပင္ေတြ႕ခ်င္မွ ေတြ႕မယ္။
နားလည္သူက်ေတာ့ တစ္ထိုင္တည္းနဲ႕
ေဆးတစ္ဖံုစာမက ရႏိုင္တယ္။
( တူးေမာင္းဆရာေတာ္ )
++++++++++++++++++
နားလည္ကၽြမ္းက်င္ၿပီးသားပုဂၢိဳလ္က
အဓိပၸါယ္ကို ရွင္းျပတာဟာ
တစ္ခြန္းက စာတစ္အုပ္ဖတ္ရတာထက္ ခရီးေရာက္တယ္။
ဆရာဆိုတာ
စာတစ္အုပ္လံုးထဲက လိုရင္းကို ထုတ္ၿပီး တပည့္ရဲ႕နားထဲသြင္းေပးေနတာ။
++++++++++++++++++
ကၽြန္စိတ္အျပည့္ရွိတဲ့ၿမိဳ႕ပိုင္တစ္ေယာက္က ေရွးဘုရင္ေတြကို
သနားေယာင္ေယာင္စကားကို
သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း (ဆရာႀကီး ) ေရွ႕မွာေျပာေတာ့
သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း (ဆရာႀကီး )ျပန္ေျပာလိုက္တာက
“ ဟ…မင္းလိုေကာင္ေတာင္မွ ခုခ်ိန္မွာ ငါးေထာင္စားျဖစ္ေနေသးရင္
အေလာင္းမင္းတရားႀကီးသာရွိရင္ စၾကၤာဝေတးမင္းႀကီးျဖစ္ေနမွာေပါ့ကြ ”
++++++++++++++++++
နားဆိုတာ စိန္နားကပ္ႀကီးေၾကာင့္ မတင့္တယ္ႏိုင္ဘူး။
အသိပညာကို နားေထာင္နာယူျခင္းနဲ႕သာ တင့္တယ္ႏိုင္ပါတယ္။
++++++++++++++++++
ေက်နပ္စရာေၾကာင့္ျဖစ္ေစ၊
မေက်နပ္ေၾကာင့္ျဖစ္ေစ၊
ေလာကဓံေၾကာင့္ တုန္လႈပ္ေနသူမွန္သမွ်…
ေလာကကို အရံႈးေပးေနရသူခ်ည္းပါပဲ။
++++++++++++++++++
“ အျဖစ္အပ်က္ကို သိျမင္တဲ့ ဝိႆနာအသိမရွိဘဲ
အႏွစ္တစ္ရာ အသက္ရွည္ရျခင္းထက္
အျဖစ္အပ်က္ကို သိျမင္တဲ့ ဝိႆနာအျမင္ရွိၿပီး
တစ္ညဥ့္တစ္ရက္ အသက္ရွည္ရျခင္းက ျမတ္တယ္ ”
( ဗုဒၶ )
++++++++++++++++++
ေကာင္း၊ဆိုး ႏွစ္တန္ ေလာကဓံႀကံဳေတြ႕ရာမွာ
မတုန္မလႈပ္ စိတ္ဓာတ္ခိုင္မာသူဟာ
ေလာကကို အႏိုင္ရတဲ့အျမင့္ဆံုး ပုဂၢိဳလ္အစစ္ျဖစ္ပါတယ္။
++++++++++++++++++
အေယာင္ေဆာင္ပညာရွိက
အျပစ္ကိုသာ ရွာၿပီး ေထာက္ျပတတ္တယ္။
ပညာရွိအစစ္က
အမွန္ကို ခ်ီးက်ဴးၿပီး အမွားကို ျပဳျပင္ေပးတယ္။
++++++++++++++++++
ေဝဖန္ေရးသမားဆိုတာ
အမွားကိုေထာက္ျပျခင္းနဲ႕
အမွန္ကို အစားထိုးေပးျခင္းဆိုတဲ့
မ်က္လံုးႏွစ္လံုးနဲ႕ ျပည့္စံုသူျဖစ္ရမယ္။
++++++++++++++++++
ကိုယ့္ေစတနာအတိုင္း ကိုယ့္ကို အက်ိဳးေပးမွာျဖစ္လို႕
ေစတနာကိုပဲ ျပန္ၿပီး သံုးသပ္ပါ။
++++++++++++++++++
ဒုကၡလြတ္ေျမာက္မႈတရား (၇)ပါးမွာ…
၁။ ။အရွက္၊အေၾကာက္ (ဟိရိၾသတၱပၸ)
၂။ ။ဣေျႏၵေစာင့္စည္းမႈ၊
၃။ ။ကိုယ္က်င့္သီလ၊
၄။ ။တည္ၾကည္မႈ ( သမာဓိ )၊
၅။ ။အမွန္အတိုင္း သိမႈပညာ၊
၆။ ။ၿငီးေငြ႕ထိတ္လန္႕မႈ နိဗၺိႏၶ ႏွင့္ သံေဝဂ၊
၇။ ။ဒုကၡမွ လြတ္ေျမာက္မႈ ဝိမုတၱိ၊
တို႕ျဖစ္ပါတယ္။
++++++++++++++++++
စိတ္ခ်မ္းသာမႈကို
ဘာနဲ႕မွ ေရာင္းမစားပါနဲ႕။
++++++++++++++++++
ပညာဆိုတာ
ဘဝကို စနစ္တက် ရုန္းကန္တတ္ဖို႕ သင္ရတာျဖစ္တယ္။
ဘဝရုန္းကန္မႈကို အေထာက္အကူမျပဳႏိုင္ရင္
ဘယ္ေလာက္ႀကီးတဲ့ ဘြဲ႕ထူးႀကီးေတြျဖစ္ေစ ပညာမေခၚဘူး။
++++++++++++++++++
အိုတာ၊နာတာဟာ
ေသမည့္ဘက္ နီးလာတာ မဟုတ္ဘူး။
ေသရာနဲ႕ မေသရာတို႕ရဲ႕ လမ္းခြကို ေရာက္လာတာပါ။
သတိမဲ့သူက ေသရာဘက္နီးၿပီး
သတိရွိသူက မေသရာဘက္ပိုနီးလာပါတယ္။
++++++++++++++++++
အလိုအပ္ဆံုး အရင္းအႏွီးကေတာ့
အမ်ားက ယံုၾကည္ေလးစားလာဖို႕ပဲ။
++++++++++++++++++
အမ်ားအကိ်ဳးေဆာင္ရြက္တယ္ဆိုတာ
အမ်ားစုရဲ႕ဒုကၡ အေရာက္ဆံုးနဲ႕အခက္ခဲဆံုး၊
အလိုအပ္ဆံုးကိစၥကို ကူညီေဆာင္ရြက္ေပးရမွာျဖစ္တယ္။
++++++++++++++++++
အမ်ားအက်ိဳးေဆာင္ရြက္တဲ့ေနရာမွာ
ကိုယ့္က်ိဳးလံုးဝမဖက္ဖို႕နဲ႕ဆင္းရဲ၊ခ်မ္းသာမေရြး၊
လူမ်ိဳးမေရြး၊အားလံုးအေပၚမွာ တသေဘာတည္း ထားၿပီး
ေဆာင္ရြက္ၾကဖို႕ အေရးႀကီးတယ္။
++++++++++++++++++
“ ေၾကာက္တတ္ရင္ ေရွ႕တိုး…”
( ဓမၼေဘရီ အရွင္ဝီရိယ (ေတာင္စြန္း) စာအုပ္မွ.....
ဘာအလုပ္ပဲလုပ္လုပ္၊
မိမိလုပ္မယ့္လို႕ ဦးတည္ထားတဲ့အာရံုေပၚ
စိတ္ကို က်ေရာက္ေနေစဖို႕
သတိနဲ႕အၿမဲထိန္းေပးရမယ္။
စိတ္ကို သတိနဲ႕အၿမဲထိန္းေပးရင္
ဘာဝနာျဖစ္တယ္။
( ေယာဆရာေတာ္ )
++++++++++++++++++
စိတ္ပါရင္ အိပ္ရာက ရိပ္သာျဖစ္တယ္။
စိတ္မပါရင္ ရိပ္သာက အိပ္ရာျဖစ္တယ္။
++++++++++++++++++
သတိဆိုတာ…
၁။ ။ဘာလုပ္မယ္၊
ဘာကို အာရံုျပဳမယ္ဆိုတဲ့ အာရံုကို ပံုေဖာ္ေပးတယ္။
၂။ ။ဒီအာရံုနဲ႕စိတ္ကို တြဲကပ္ေပးတယ္။
၃။ ။ရည္ရြယ္ခ်က္ မၿပီးေျမာက္သမွ် အာရံုမေပ်ာက္ေအာင္
အသိနဲ႕အာရံုကိုလည္း တြဲစပ္ေပးထားတယ္။
၄။ ။အလုပ္လုပ္ေနစဥ္
အျခားအာရံုေတြ လက္မခံမိေအာင္လည္း ကာကြယ္ေပးတယ္။
၅။ ။သိစရာကို သိေနတဲ့အသိေလးအဆက္ျပတ္ မသြားေအာင္လည္း
သတိက ဆက္စပ္ေပးထားတယ္။
၆။ ။အလုပ္တိုင္းအေရးႀကီးတယ္လို႕ သေဘာထားတယ္။
အတိုခ်ဳပ္ကေတာ့…
အာရံုကို ပံုေဖာ္၊
အသိစိတ္ေပၚေအာင္ လုပ္ေပးၿပီး
အျခား မလိုအပ္တဲ့ အာရံုဆီ ပ်ံ႕လြင့္မေျပးေအာင္၊
မလိုအပ္တဲ့ အေတြးေတြ ဝင္မလာေအာင္၊
အေစာင့္အေရွာက္ေပးေနတာဟာ သတိ ရဲ႕အလုပ္ပါပဲ။
++++++++++++++++++
ကိေလသာ အေၾကာက္ဆံုးဟာ
သူ႕ကို သတိနဲ႕ဉာဏ္နဲ႕ ေအးေအးေဆးေဆး ၾကည့္တာကို
အေၾကာက္ဆံုးပဲ။
( ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတိက )
++++++++++++++++++
အဆိုးေလာကဓံဆိုတာ
ဇြဲ၊ လုံ႕လ နဲ႕ သတိၱ ၊ဗ်တၱိကို စမ္းသပ္ဖို႕
လႊတ္လိုက္တဲ့ ျဗဟၼရဲ႕ ကိုယ္စလွယ္ေတြျဖစ္တယ္။
အေကာင္းေလာကဓံဆိုတာ
ကိုယ္က်င့္တရား နဲ႕ သမာဓိကို စမ္းသပ္ဖို႕
မာရ္နတ္က လႊတ္လိုက္တဲ့ ကိုယ္စလွယ္ေတြ ျဖစ္တယ္။
အဆိုးေလာကဓံဆိုတာ
ရုန္းကန္တက္လွမ္းရမွာ ျဖစ္လို႕
ေတာင္တက္ခရီးၾကမ္းတစ္ခုပါ။
++++++++++++++++++
စာအုပ္ထဲမွာ အဓိပၸါယ္ၾကည့္တယ္ဆိုတာ
ေတာထဲမွာ ေဆးပင္ ရွာရသလိုပါပဲ။
နားမလည္ (မသိ)ရင္ တစ္ေတာလံုးလိုက္ရွာလို႕
ေဆးတစ္ပင္ေတြ႕ခ်င္မွ ေတြ႕မယ္။
နားလည္သူက်ေတာ့ တစ္ထိုင္တည္းနဲ႕
ေဆးတစ္ဖံုစာမက ရႏိုင္တယ္။
( တူးေမာင္းဆရာေတာ္ )
++++++++++++++++++
နားလည္ကၽြမ္းက်င္ၿပီးသားပုဂၢိဳလ္က
အဓိပၸါယ္ကို ရွင္းျပတာဟာ
တစ္ခြန္းက စာတစ္အုပ္ဖတ္ရတာထက္ ခရီးေရာက္တယ္။
ဆရာဆိုတာ
စာတစ္အုပ္လံုးထဲက လိုရင္းကို ထုတ္ၿပီး တပည့္ရဲ႕နားထဲသြင္းေပးေနတာ။
++++++++++++++++++
ကၽြန္စိတ္အျပည့္ရွိတဲ့ၿမိဳ႕ပိုင္တစ္ေယာက္က ေရွးဘုရင္ေတြကို
သနားေယာင္ေယာင္စကားကို
သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း (ဆရာႀကီး ) ေရွ႕မွာေျပာေတာ့
သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း (ဆရာႀကီး )ျပန္ေျပာလိုက္တာက
“ ဟ…မင္းလိုေကာင္ေတာင္မွ ခုခ်ိန္မွာ ငါးေထာင္စားျဖစ္ေနေသးရင္
အေလာင္းမင္းတရားႀကီးသာရွိရင္ စၾကၤာဝေတးမင္းႀကီးျဖစ္ေနမွာေပါ့ကြ ”
++++++++++++++++++
နားဆိုတာ စိန္နားကပ္ႀကီးေၾကာင့္ မတင့္တယ္ႏိုင္ဘူး။
အသိပညာကို နားေထာင္နာယူျခင္းနဲ႕သာ တင့္တယ္ႏိုင္ပါတယ္။
++++++++++++++++++
ေက်နပ္စရာေၾကာင့္ျဖစ္ေစ၊
မေက်နပ္ေၾကာင့္ျဖစ္ေစ၊
ေလာကဓံေၾကာင့္ တုန္လႈပ္ေနသူမွန္သမွ်…
ေလာကကို အရံႈးေပးေနရသူခ်ည္းပါပဲ။
++++++++++++++++++
“ အျဖစ္အပ်က္ကို သိျမင္တဲ့ ဝိႆနာအသိမရွိဘဲ
အႏွစ္တစ္ရာ အသက္ရွည္ရျခင္းထက္
အျဖစ္အပ်က္ကို သိျမင္တဲ့ ဝိႆနာအျမင္ရွိၿပီး
တစ္ညဥ့္တစ္ရက္ အသက္ရွည္ရျခင္းက ျမတ္တယ္ ”
( ဗုဒၶ )
++++++++++++++++++
ေကာင္း၊ဆိုး ႏွစ္တန္ ေလာကဓံႀကံဳေတြ႕ရာမွာ
မတုန္မလႈပ္ စိတ္ဓာတ္ခိုင္မာသူဟာ
ေလာကကို အႏိုင္ရတဲ့အျမင့္ဆံုး ပုဂၢိဳလ္အစစ္ျဖစ္ပါတယ္။
++++++++++++++++++
အေယာင္ေဆာင္ပညာရွိက
အျပစ္ကိုသာ ရွာၿပီး ေထာက္ျပတတ္တယ္။
ပညာရွိအစစ္က
အမွန္ကို ခ်ီးက်ဴးၿပီး အမွားကို ျပဳျပင္ေပးတယ္။
++++++++++++++++++
ေဝဖန္ေရးသမားဆိုတာ
အမွားကိုေထာက္ျပျခင္းနဲ႕
အမွန္ကို အစားထိုးေပးျခင္းဆိုတဲ့
မ်က္လံုးႏွစ္လံုးနဲ႕ ျပည့္စံုသူျဖစ္ရမယ္။
++++++++++++++++++
ကိုယ့္ေစတနာအတိုင္း ကိုယ့္ကို အက်ိဳးေပးမွာျဖစ္လို႕
ေစတနာကိုပဲ ျပန္ၿပီး သံုးသပ္ပါ။
++++++++++++++++++
ဒုကၡလြတ္ေျမာက္မႈတရား (၇)ပါးမွာ…
၁။ ။အရွက္၊အေၾကာက္ (ဟိရိၾသတၱပၸ)
၂။ ။ဣေျႏၵေစာင့္စည္းမႈ၊
၃။ ။ကိုယ္က်င့္သီလ၊
၄။ ။တည္ၾကည္မႈ ( သမာဓိ )၊
၅။ ။အမွန္အတိုင္း သိမႈပညာ၊
၆။ ။ၿငီးေငြ႕ထိတ္လန္႕မႈ နိဗၺိႏၶ ႏွင့္ သံေဝဂ၊
၇။ ။ဒုကၡမွ လြတ္ေျမာက္မႈ ဝိမုတၱိ၊
တို႕ျဖစ္ပါတယ္။
++++++++++++++++++
စိတ္ခ်မ္းသာမႈကို
ဘာနဲ႕မွ ေရာင္းမစားပါနဲ႕။
++++++++++++++++++
ပညာဆိုတာ
ဘဝကို စနစ္တက် ရုန္းကန္တတ္ဖို႕ သင္ရတာျဖစ္တယ္။
ဘဝရုန္းကန္မႈကို အေထာက္အကူမျပဳႏိုင္ရင္
ဘယ္ေလာက္ႀကီးတဲ့ ဘြဲ႕ထူးႀကီးေတြျဖစ္ေစ ပညာမေခၚဘူး။
++++++++++++++++++
အိုတာ၊နာတာဟာ
ေသမည့္ဘက္ နီးလာတာ မဟုတ္ဘူး။
ေသရာနဲ႕ မေသရာတို႕ရဲ႕ လမ္းခြကို ေရာက္လာတာပါ။
သတိမဲ့သူက ေသရာဘက္နီးၿပီး
သတိရွိသူက မေသရာဘက္ပိုနီးလာပါတယ္။
++++++++++++++++++
အလိုအပ္ဆံုး အရင္းအႏွီးကေတာ့
အမ်ားက ယံုၾကည္ေလးစားလာဖို႕ပဲ။
++++++++++++++++++
အမ်ားအကိ်ဳးေဆာင္ရြက္တယ္ဆိုတာ
အမ်ားစုရဲ႕ဒုကၡ အေရာက္ဆံုးနဲ႕အခက္ခဲဆံုး၊
အလိုအပ္ဆံုးကိစၥကို ကူညီေဆာင္ရြက္ေပးရမွာျဖစ္တယ္။
++++++++++++++++++
အမ်ားအက်ိဳးေဆာင္ရြက္တဲ့ေနရာမွာ
ကိုယ့္က်ိဳးလံုးဝမဖက္ဖို႕နဲ႕ဆင္းရဲ၊ခ်မ္းသာမေရြး၊
လူမ်ိဳးမေရြး၊အားလံုးအေပၚမွာ တသေဘာတည္း ထားၿပီး
ေဆာင္ရြက္ၾကဖို႕ အေရးႀကီးတယ္။
++++++++++++++++++
“ ေၾကာက္တတ္ရင္ ေရွ႕တိုး…”
( ဓမၼေဘရီ အရွင္ဝီရိယ (ေတာင္စြန္း) စာအုပ္မွ.....
Subscribe to:
Posts (Atom)