၁။
ဗုဒၶ၊
ေလာကသားတို႕၏ အႏႈိင္းမဲ့ေက်းဇူးရွင္
( ဦးေရႊေအာင္)မွ ထုတ္ႏူတ္ေဖာ္ျပပါတယ္။
+++++++++++++++++++++++++++
ဘုရင္ျဖစ္လာလွ်င္ ဘုရင့္တာဝန္ကို ထမ္းဖို႕လို၏။
တာဝန္ထမ္းေဆာင္ရာ၌ ဘုရင္တစ္ပါးအေနျဖင့္ ရွိရမည့္အရည္အေသြးကား
ဂရုဏာ ႏွင့္ ပညာ ျဖစ္၏။
ဂရုဏာရွိပါမွ ေလာကအတြက္ တာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္လိုစိတ္ရွိမည္ျဖစ္၏။
ပညာရွိပါမွ ေလာကအတြက္ အမွန္အက်ိဳးရွိ-မရွိကို ေရြးခ်ယ္၍
ေဆာက္ရြက္ႏိုင္မည္ျဖစ္၏။
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
၂။
ျမင့္ျမတ္သူတို႕အုပ္ခ်ဳပ္ေသာႏိုင္ငံသည္ သာယာ၏။
ယုတ္ညံ့သူတို႕ အုပ္ခ်ဳပ္ေသာႏိုင္ငံသည္ မသာယာ။
ဘုရင္ေကာင္းလွ်င္ ႏိုင္ငံေကာင္း၏။
ႏိုင္ငံေကာင္းလွ်င္ ဘုရင္ေကာင္း၏။
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
၃။
လုပ္ငန္းတစ္ခုေအာင္ျမင္ေရးအတြက္
ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ တစ္ေယာက္ေကာင္းဖို႕သာလို၏။
အမ်ားေကာင္းဖို႕မလို။
တစ္ေယာက္သာ တကယ္တမ္းေကာင္းရိုးမွန္ပါလွ်င္
အမ်ားသည္ တစ္ေယာက္၏ဦးေဆာင္မႈျဖင့္
အလိုလိုေကာင္းၿပီးသားျဖစ္ၾက၏။
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
၄။
သိဒၶတၱမင္းသားသည္ အေနာ္မာျမစ္၏ေသာင္ကမ္းေပၚ၌
ရဟန္းဝတ္ရန္ ဆံေတာ္ကို ပယ္၏။
ထိုေနာက္….
“ ငါသည္ အကယ္စင္စစ္ဘုရားျဖစ္မည္မွန္ပါက
ဤဆံထံုးေတာ္သည္ ေကာင္းကင္၌ တည္ပါေစသတည္း။
အကယ္စင္စစ္ဘုရားမျဖစ္ျငားအံ့။
ဤဆံတံုးေတာ္သည္ ေျမ၌က်ပါေစသတည္း ”
ဟူ၌….
အဓိ႒ာန္ၿပီးေကာင္းကင္သို႕ပစ္ေျမွာက္လိုက္ရာ
ဆံထံုးေတာ္သည္ မကိုဋ္ႏွင့္တကြ ေကာင္းကင္၌ တည္ေလ၏။
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
သဘာဝသည္ အရာရာတိုင္းကို ႀကိဳတင္၍ သိ၏။
ထိုေၾကာင့္မိမိသည္လည္း အရာရာတိုင္းကို ႀကိဳတင္၍
သိလိုပါလွ်င္ အဓိ႒ာန္ျခင္းျဖင့္ ျဖစ္ေစ၊
သစၥာျပဳျခင္းျဖစ္ေစ
သဘာဝကို ေမးျမန္းႏိုင္ပါ၏။
သဘာဝက ျပန္ေျပာခ်င္ေလာက္ေအာင္
မိမိဘက္ကလည္း သဘာဝလို
ရိုးသားဖို႕ေတာ့လိုေလ၏။
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
၅။
ေလာကတြင္ ခ်စ္စရာအေကာင္းဆံုးမွာ
သတၱဝါမ်ားအားလံုးျဖစ္သည္။
(ဗုဒၶ)
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
ေက်းဇူးဆပ္ျခင္းဟူသည္မွာ
ေက်းဇူးရွင္မ်ား၏ မိန္႕မွာသြားသည့္အတိုင္း
တတ္ႏိုင္သေလာက္ လိုက္နာက်င့္သံုးျခင္းပင္ျဖစ္၏။
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
၆။
ကဆုန္လျပည့္ေန႕ေရာက္ေသာအခါ
ေရခ်ိဳးၿပီးေနာက္ ေရဆိပ္မွ တက္ကာ
ေအးျမေသာ သစ္ပင္ရိပ္၌ ဃနာႏို႕ဆြမ္းကို ေရႊခြက္ႏွင့္တကြ
အလွဴခံၿပီးေနာက္ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးေတာ္မူ၏။
စုစုေပါင္း ၄၉-လုတ္ျဖစ္၏။
ထိုေနာက္ အေလာင္းေတာ္အရွင္ျမတ္သည္
ဃနာႏို႕ဆြမ္းထည့္ေသာ ေရႊခြက္ကို ကိုင္ကာ…
“ အကယ္၍ ငါသည္ယေန႕ဘုရားျဖစ္ျခင္းငွာ စြမ္းႏိုင္ပါမူ
ဤေရႊခြက္သည္ ေရညာသို႕ ဆန္တက္ပါေစသား၊
ဘုရားျဖစ္ျခင္းငွာ မစြမ္းႏိုင္ပါမူ
ေရစုန္သို႕ ေမ်ာပါေစသား ”
ဟူ၍ အဓိ႒ာန္ၿပီး ေရႊခြက္ကို ေနရဥၥရာျမစ္သို႕
ေမွ်ာလိုက္ရာေရႊခြက္သည္ ေရညာသို႕ ဆန္တက္သြားေလ၏။
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
အေလာင္းေတာ္အရွင္ျမတ္သည္ မဟာေဗာဓိပင္ရင္းသို႕
အေရွ႕အရပ္မွ ဝင္၍ အပရာဇိတပလႅင္ေပါက္ရာအရပ္၌
ျမက္ရွစ္ဆုပ္ို ႀကဲလိုက္၏။
ျမက္ရွစ္ဆုပ္တို႕သည္ အပရာဇိတပလႅင္ အျဖစ္သို႕ေျပာင္းလဲသြားၾက၏။
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
၇။
တေရြ႕ေရြ႕ေျပာင္းလဲျခင္းဟူသည္
အေရအတြက္ ေျပာင္းလဲျခင္းျဖစ္၏။
ျဖဳန္းကနဲေျပာင္းလဲျခင္းဟူသည္
အရည္အခ်င္းေျပာင္းလဲျခင္းျဖစ္၏။
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
အေလာင္းေတာ္အရွင္ျမတ္သည္
၁။ ။အေရမွ် က်န္လိုလွ်င္ က်န္ေစ၊
၂။ ။အေၾကာမွ် က်န္လိုလွ်င္ က်န္ေစ၊
၃။ ။အရုိးမွ် က်န္လိုလွ်င္ က်န္ေစ၊
၄။ ။အေသြးအသားအားလံုးတို႕ ခန္းေျခာက္လွ်င္ ခန္းေျခာက္ေစ၊
ငါသည္ ဘုရားမျဖစ္သမွ် ဤေနရာမွ မထေတာ့“ ဟူ၍
ဆံုးျဖတ္ေတာ္မူၿပီး အပရာဇိတပလႅင္ေတာ္ထက္၌
ထက္ဝယ္ဖြဲ႕ေခြ ထိုင္ေနေတာ္မူေလ၏။
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
“ ကံ၏အရာသည္ စဥ္းစား၍ မရႏိုင္ေလာက္ေအာင္
ဆန္းၾကယ္သည္ ”
ဟူ၍ ဘုရားရွင္ကေဟာေတာ္မူ၏။
အမွန္အားျဖင့္
ကံသည္သာလွ်င္ မိမိ၏ အားကိုးရာစစ္စစ္ျဖစ္ပါ၏။
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
၈။
ဗုဒၶဟူ၍ ေလးစားၾကည္ညဳိရာ၌
အၾကည္ညဳိခံရျခင္းအေၾကာင္းရင္းမွာ…
၁။ ။ရုပ္အဆင္းသပၸါယ္ျခင္း၊
၂။ ။ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားျခင္း၊
၃။ ။ၿခိဳးၿခံျခင္း၊
၄။ ။သီလ၊ သမာဓိ၊ပညာ ႏွင့္ျပည့္စံုျခင္းအားျဖင့္
ေလးမိ်ဳးရွိ၏။
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
ထိုေလးမ်ိဳးတြင္…
၁။ ။ရုပ္အဆင္းသပၸာယ္ျခင္းကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ၾကည္ညဳိသူမ်ားသည္
ဤေလာက၌ သံုးပံုပံုလွ်င္ ႏွစ္ပံုခန္႕ရွိ၏။
( 2/3 x 100 = 67% )
၂။ ။ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားျခင္းကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ၾကည္ညိဳသူမ်ားသည္
ဤေလာက၌ ငါးပံုပံုလွ်င္ေလးပံုခန္႕ရွိ၏။
( 4/5 x 100 = 80%)
၃။ ။ၿခိဳးၿခံေနထိုင္ျခင္းကို အေၾကာင္းျပဳ၍ၾကည္ညိဳသူမ်ားသည္
ဤေလာကတြင္ ဆယ္ပံုပံုလွ်င္ ကိုးပံုခန္႕ရွိ၏။
( 9/10 x 100 = 90% )
၄။ ။သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ ႏွင့္ျပည့္စံုမႈကို ၾကည္ညိဳသူမ်ားသည္
ဤေလာက၌ တစ္သိန္းလွ်င္ တစ္ေယာက္သာရွိသည္ ဟူ၍
က်မ္းဂန္မ်ား၌ ခြဲျခားေဖာ္ျပထား၏။
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
၉။
အလံုးစံုကို အကုန္အစင္သိျမင္ေတာ္မူေသာေၾကာင့္ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ ဉာဏ္ေတာ္ကို
“ သဗၺညဳတ ဉာဏ္ေတာ္” ဟုေခၚရပါသည္။
ထိုဉာဏ္ေတာ္၌ အစြမ္းသံုးပါးသည္ ထူးျခားစြာပါရွိ၏။
၁။ ။သိရန္မွန္သမွ်ကို မက်န္ရေအာက္အကုန္အစင္ သိျမင္ေတာ္မူႏိုင္ေသာအစြမ္း။
၂။ ။သိအပ္ၿပီးေသာတရားတိုင္း၌ ဤသို႕ေဟာလွ်င္လည္းျဖစ္၏။
ထိုသို႕ေဟာလွ်င္လည္းျဖစ္၏ ”ဟု ေဟာႏိုင္ေသာ ေဟာနည္းမ်ားကို
ခြဲျခား၍ သိေတာ္မူႏိုင္ေသာအစြမ္း။
၃။ ။တရားနာမည့္ေဝေနယ်သတၱဝါတို႕၏ အလိုဆႏၵကို သိေတာ္မူႏိုင္ေသာအစြမ္း။
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
၁၀။
ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ ကိုယ္ေတာ္အား၊
ဉာဏ္ေတာ္အား၊
အေႁခြအရံအားတို႕ျဖင့္
အလြန္ႀကီးမားေသာအင္အားရွိေတာ္မူပါေသာ္လည္း
မည္သည့္အခါမွ် ထိုအားေတာ္မ်ားကို
အားကိုးေတာ္မမူဘဲ သည္းခံျခင္းအားကိုသာ
အၿမဲအားကိုးေတာ္မူပါသည္။
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
ျမတ္စြာဘုရားက အရွင္အနႏၵာအား
“ ခ်စ္သားအာနႏၵာ၊
သြားရာအရပ္သို႕လိုက္ဆဲၾကလွ်င္ အဘယ္မွာ သြားစရာရွိေတာ့မည္နည္း။
စစ္ေျမျပင္သို႕ ဝင္ေသာဆင္ေျပာင္ႀကီးသည္ ပစ္သမွ် ျမားဒဏ္ကို
အနာခံ၍ ေရွ႕သို႕သာ တိုးတက္သကဲ့သို႕ ငါဘုရားသည္လည္း
ေျပာဆိုဆဲေရးသမွ်ဒဏ္ကိုသည္းခံေတာ္မူကာ
သြားၿမဲလမ္းကိုသာ ႂကြေတာ္မူမည္ ”ဟု မိန္႕ေတာ္မူပါ၏။
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
၁၁။
ရုပ္၊နာမ္သခၤ ါရတို႕သည္
ပ်က္ျခင္းသေဘာရွိၾက၏။
မေမ့မေလ်ာ့ေသာသတိျဖင့္
သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ သံုးျဖာေသာသိကၡာကို
ၿပီးစီးေအာင္ အားထုတ္ေနရစ္ၾက ”
ဟုေနာက္ဆံုးၾသဝါဒ ကို မိန္႕ေတာ္မူပါသည္။
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
၁၂။
အမိုက္သည္ အင္အားႀကီးသည္ မွန္ေသာ္လည္း
အလင္းေရာက္လာလွ်င္ သူ႕အလိုလို ေျပးရ၏။
တမင္ႏွင္စရာမလို။
ဆင္းရဲသည္ အင္အားႀကီးသည္ မွန္ေသာ္လည္း
ခ်မ္းသာေရာက္လာလွ်င္ သူ႕အလိုလို ေျပးရ၏။
တမင္ ႏွင္စရာမလို။
ဆူပြက္မႈသည္ အင္အားႀကီးသည္ မွန္ေသာ္လည္း
ၿငိမ္းခ်မ္းမႈေရာက္လာလွ်င္ သူ႕အလိုလို ေျပးရ၏။
တမင္ႏွင္စရာမလို။
အမိုက္သည္လည္းေကာင္း၊
ဆင္းရဲသည္လည္းေကာင္း၊
ဆူပြက္မႈသည္လည္းေကာင္း၊
“ ငါ မွ ငါ ”ဟူေသာ အတၱဓမၼေၾကာင့္သာျဖစ္ၾက၏။
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
နိဗၺာန္ကိုျမင္ရာ၌ အတၱကို ပယ္မွသာ ျမင္ႏိုင္၏။
အတၱကို ပယ္ျခင္း ႏွင့္
နိဗၺာန္ကို ျမင္ျခင္းသည္ တၿပိဳင္နက္ျဖစ္၏။
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
အတၱကို ပယ္ႏိုင္ေအာင္ ဝိပႆနာ ရႈပြားရ၏။
ဝိပႆနာရႈပြားစဥ္ အတၱကို တျဖည္းျဖည္းခ်င္းပယ္ရာမွ
ေနာက္ဆံုး၌ မဂ္ဉာဏ္၊ဖိုလ္ဉာဏ္ျဖင့္
အတၱကို အၿပီးသတ္ပယ္၏။
အတၱကို ပယ္လိုက္သည္ႏွင့္
တၿပိဳင္နက္ အႏႈိင္းမဲ့ခ်မ္းသာကို ရရွိခံစားရ၏။
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
No comments:
Post a Comment